Grupa „Krasnoludki” 3,4 - latki
7.00 - 8.30 |
Powitanie dzieci. Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, integrujące z grupą, ćwiczenia ogólnorozwojowe. |
8.30 - 8.45 |
Praca wyrównawcza, praca indywidualna z dzieckiem. |
8.45 - 8.55 |
Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe, ćwiczenia dodatkowe. |
8.55 - 9.00 |
Czynności higieniczno - porządkowe, przygotowanie do śniadania. |
9.00 - 9.30 |
Śniadanie. Wyrabianie nawyków higienicznego - kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłków. Zabiegi higieniczne po śniadaniu. |
9.30 - 11.00 |
Realizacja zajęć w ramach podstawy programowej. Zajęcia dydaktyczne: muzyczne, ruchowe, techniczne, plastyczne, językowe, matematyczne, przyrodnicze, zestaw ćwiczeń gimnastycznych. |
11.00 - 11.45 |
Spacery, wycieczki oraz pobyt w ogrodzie przedszkolnym. Obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo - ogrodnicze (w przypadku niesprzyjających warunków pogodowych - gry i zabawy na sali). |
11.45 - 12.25 |
Zabawy organizowane i swobodne w kącikach zainteresowań. Obserwacje pedagogiczne. |
12.25 - 12.30 |
Czynności higieniczno - porządkowe, przygotowanie do obiadu. |
12.30 - 13.00 |
Obiad. Kulturalne spożywanie posiłku. Zabiegi higieniczne po obiedzie. |
13.00 - 14.00 |
Odpoczynek, leżakowanie przy muzyce relaksacyjnej. Organizowanie sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności: bajkoterapia, biblioterapia, muzykoterapia, arteterapia. |
14:00 - 14:05 |
Czynności higieniczno - porządkowe, przygotowanie do podwieczorku. |
14:05 - 14:25 |
Podwieczorek. Kulturalne spożywanie posiłku. |
14.25 - 15.00 |
Wyjście na podwórko, zabawy dowolne lub organizowane na świeżym powietrzu, spacery, dotlenianie organizmu. |
15.00 - 15.30 |
Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci. Obserwacja pedagogiczna. Praca indywidualna, klanza, elementy Bogdanowicz. Zabawy relaksacyjne. Gry i zabawy ruchowe, zabawy integracyjne, zabawy dowolne: tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, techniczne. |
15.30 - 16.30 |
Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej aktywności dzieci podczas wymiany informacji, dostarczanie przykładów i doświadczanie rozwiązywania sytuacji konfliktowych na zasadzie kompromisu |
Plan lekcji dostępny w dzienniku elektronicznym LIBRUS